Lomaseni alkoi eilen aamulla mukavasti meren rannalla:

Sen jälkeen läksin tuoreen kännykkämieheni kanssa seikkailemaan. Nääs päivityksen myötä kännykkääni asentui navigaattori, jollaista en ole koskaan huolinut autooni. Olen aina tykännyt karttakirjoista, mutta näin olen minäkin tämän ensimmäisen kokeiluni myötä siirtynyt moderniin aikakauteen. Eipä enää tarvitse ajella ilman juttuseuraa, kun kännykkämies Kaarlo - kotoisammin Kassu - rupattelee minulle kaikenlaista.

Ties mitä seikkailuja Kassun kanssa vielä koemme. Alku oli ainakin niin vaiherikas, etten kehtaa kaikkea kertoakaan. Vielä meillä on paljon tutustumista toisiimme. Ainakin Kassu on erittäin kohtelias: "huomaa nopeusrajoitus", hän sanoi kärsivällisen kauniisti ja syyttelemättä, kun minulla jonkun kerran kaasujalka sattui painamaan liikaa. Esimerkillistä kommunikaatiota.

Kassu käytti minua ensin parissa marketissa shoppailemassa ja sitten lähdettiin retkelle. Kävimme aivan uusilla seuduilla, mm. Kyrönjoen jäällä. Kaksipa koiraa Kurikassa:

Sitten painuimme metsään tekemään risutulet ja keittelemään kaiken kunniaksi juhlakahvit:

Huristelimme pitkin poikin metsäteitä ja piipahdimme Kauhaneva-Pohjankankaan kansallispuistossa lumikenkäilemässä.

Karvialta löytyi näin kauniit iltaruskoiset kukkulat:

Viimeksi minulla oli kunnolla omaa aikaa ja rauhaa vuodenvaihteessa, kun vietin muutaman päivän mökillä. Niinpä koen tämän lomani sangen ansaituksi. Ihana, kun pääsee pitemmille ulkoiluretkille :) Tänäänkin vietettiin pari tuntia aurinkoisella jäällä koiruuksien kanssa (ilman kännykkämies Kassua). Huomenna hiihtämään tai jotain...