Nana antoi minulle blogissaan K-kirjaimen ja Kymmenen sanaa -tehtävän. Nyt siis k-kirjaimella alkavia sanoja ja selitys, mitä ne minulle merkitsevät. En ole toistaiseksi tehnyt esittelyä itsestäni, joten tässä sitä seuraavanlaisina paloina:

1. Kauneus
Elämä olisi kuolettavaa, jos en kykenisi näkemään kauneutta. Se on elinehto, sielun ruokaa :) Sitä löytyy vaikka mistä - heikkoudesta ja rikkinäisyydestäkin. Luonnon kauneus on kaikkein suurin voiman antaja.

2. Koirat
Koira tai koirat ovat olleet minulle noin viiden viime vuoden aikana hirmu tärkeitä ja oleellinen osa elämääni. Ne ulkoiluttavat minua, ovat ihania terapeutteja ja innokkaita retkikavereita.

3. Kuu
Kuu jaksaa aina kiehtoa ja vaikuttaa. Haaveena hiihtovaellus kuutamoisella hangella :) Haluaisin myös onnistua ottamaan hienon valokuvan kuutamosta tai maalaamaan siitä taulun.

4. Kajakki/kanootti
Melonta on laji, jota pääsen harrastelemaan vaihtelevassa määrin. Lapsesta asti haaveilin kanootista, mutta vasta reilut 10 v. sitten pääsin kokeilemaan kajakkiyksikköä ja jäin välittömästi koukkuun. Tein sitten itse ensimmäisen lasikuituisen merikajakkini :)

5. Kamera
Kamerat,  kuvaaminen ja valokuvat on kivoja. Kannan lähes aina kameraa mukanani. Valitettavasti ei ole koskaan ollut aikaa mennä millekään kuvaus- tai kuvankäsittelykurssille, mutta ehkä joskus...

6. Kallio
Iki-ihanat, tukevat ja jyhkeät kalliot. Niihin liittyy monet upeat hetket luonnossa ja etenkin rannoilla. Voi niitä kesäpäiviä, kun paljaiden jalkojen alla on auringossa lämmennyt kallio :)

7. Koti
Lapsuudenkoti oli turvallinen ja tärkeä. Oma koti puolison ja lasten kanssa oli maailman onnellisin paikka. Nyt kodin käsite on jotenkin irtaantunut konkreettisesta asunnosta, laajentunut paikkoihin ja ihmisiin, joiden kanssa on hyvä olla.

8. Kuvanveisto
Monta vuotta harrastin kuvanveistoa kansalaisopistossa, mutta valitettavasti viime vuosina se jäi lähes olemattomiin uupumusten ja ajanpuutteen vuoksi. Se on kuitenkin kaikista taiteen lajeista minulle ominaisin. Toivottavasti saan vielä monia antoisia kuvanveistovuosia.

9. Kemijoki
Suomen pisin joki (n. 550 km), jonka rantatörmällä olen syntynyt. Nyt se kuuluu vain ajoittain elämääni, mutta juurethan on aina vahvat. Haaveissa on vielä joskus meloa Kemijokea pitkin. (Jokijuttua en olisi hoksinut laittaa, ellei Nana olisi laittanut listaansa omaa T-jokeaan.)

10. Kalat
Olen syntynyt maaliskuussa ja olen horoskooppimerkiltäni kalat, mikä on kuulemma kaksitahoinen merkki. Tunnistankin, miten minussa aina jokin ui toiseen suuntaan ja toinen toiseen :) Tiiä häntä horoskoopeista, mutta vesi on minulle erittäin tärkeä elementti. Kalaruokamakuni on kylläkin kovin rajoittunut, mutta haaveilen oppivani kalastamaan. Kaikki välineet on ja kalastuslupakin, mutta mitään en ole vielä saanut pannulle asti...